Presentació de les càpsules audiovisuals de "Pessics de memòria"
El passat dissabte 1 de juliol, el Parc de Cerdanyola va ser l'escenari de la presentació de les tres càpsules audiovisuals del projecte comunitari Pessics de Memòria que expliquen un part de la història del barri de Cerdanyola.
Emmarcat en el projecte Barris i Comunitats, Motors de Transformació Social, impulsat per la Diputació de Barcelona, el projecte ha perseguit l’objectiu de millorar el barri de Cerdanyola a partir de la cohesió de les persones que hi conviuen. S'ha tirat endavant a partir de la nova gestió del Centre Cívic Espai Gatassa, com a centre de dinamització del barri, amb la participació activa del teixit associatiu i les persones interessades a títol individual.
El desenvolupament de l'acte s'inicià:
-
a les 19h en el mateix Parc de Cerdanyola, amb la construcció d'un mural comunitari a càrrec de Mireia Pujol, en el que van participar-hi infants i persones veïnes del barri.
-
i, a les 22h, es va fer la projecció de les tres càpsules audiovisuals dinamitzada per les actrius Aleidis Vila i Eva Montero.
En el transcurs de l'acte es van poder visionar tres càpsules:
-
Naixement d’un barri, que fa referència a la construcció i naixement de Cerdanyola.
-
Evolució de l'educació, que explica el procés d’alfabetització i la construcció de les escoles al barri i
-
Moviments socials, la història del desenvolupament del barri, a partir dels nuclis socials des dels que es va fer front a les seves principals necessitats.
En aquest projecte han participat el Centre de Documentació Històrica de Cerdanyola, i l'historiador i veí de Cerdanyola, Víctor Ligos, a més d'altres persones veïns i veïnes del barri i TecnoCampus.
Més informació sobre el projecte