Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

entitats, CIUTADANIA ACTIVA I TERRITORI

Pròrroga fins a finals del 2021 per celebrar reunions virtuals de patronats i assemblees

Font: FundEsplai

Les reunions dels òrgans de govern d’associacions, fundacions i cooperatives es poden celebrar a través de videoconferència o conferència telefònica múltiple durant tot el 2021. Les reunions virtuals, per tant, són una opció vàlida encara que els estatuts de les organitzacions no la tinguin prevista.

Les entitats que vulguin optar per la via telemàtica més enllà del 2021, han de modificar els seus estatuts

Davant la impossibilitat de fer reunions presencials per les restriccions derivades del coronavirus, moltes associacions i fundacions van començar a optar per la via telemàtica durant l’estat d’alarma.

De fet, el Reial Decret-llei 8/2020 de 17 de març sobre mesures urgents per fer front a l’impacte del Covid-19 va habilitar les fundacions a celebrar les reunions dels òrgans de govern d’associacions i fundacions a través de mitjans telemàtics.

La mesura estava pensada per tenir vigència fins al 18 d’abril, però el 9 de juny se’n va aprovar la primera pròrroga, per estendre-la fins al 31 de desembre del 2020.

Ara, s’ha aprovat una segona pròrroga que allarga la vigència de la mesura fins a finals de l’any vinent. La pròrroga s’ha aprovat el 18 de novembre a partir del reial decret 24/2020 de mesures urgents de suport a la solvència empresarial i al sector energètic i en matèria tributària.

Podeu consultar els detalls de la mesura a través l’article 40 del RDL 8/2020 i a l’article 100 del RD 1784/1996 al que es fa referència al RD 8/2020.

És un bon moment per actualitzar els estatuts i incloure la possibilitat de fer sessions virtuals i votar per escrit més enllà del 31 de desembre del 2021.

L’estatut és la norma bàsica de funcionament de cada associació i dona el full de ruta per gestionar la participació de l’entitat. Perquè els estatuts compleixin amb la seva funció cal que estiguin ben actualitzats. Perquè estiguin al dia cal, primer, constituir un grup de treball per determinar les propostes de canvis, convocar i celebrar una assemblea per aprovar els estatuts i, finalment, comunicar la modificació al Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat.

Llegeix tota la notícia clicant aquí.

(Font: FundEsplai)