Fitxes cursos
Objectiu del curs:
Aquesta formació facilitarà l’obtenció dels coneixements tècnics necessaris per realitzar tasques d’auxiliar de cuina en restauració i col·lectivitats.
Dates previstes i horaris del curs: maig- juny 2025 (matins)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juny 2025
Total hores: 160 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de l’hostaleria
- Disponibilitat horària
- Residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau de Mataró
PROGRAMA FORMATIU:
- Manipulació i emmagatzematge d’aliments:
◦ Els aliments i contaminació microbiana d'aliments
◦ Higiene del manipulador/a
◦ Higiene del local
◦ Pràctiques higièniques per a la manipulació d'aliments
◦ Conservació amb fred. La cadena de fred
◦ Conservació amb calor
◦ Envasat d'aliments
◦ Altres mètodes de conservació
◦ Els additius
◦ Etiquetat
◦ Contaminació creuada
◦ Proveïment d'aigua
◦ Emmagatzematge d'aliments
◦ Residus
◦ Transport i i distribució d'aliments
◦ Traçabilitat
◦ Atenció en l'alimentació: sector emmagatzematge i distribució - Manipulació d’estris i parament de cuina
- Neteja i ordre en la cuina
- Productes de proximitat
- Rentat, tallat de fruites, verdures i hortalisses crues
- Elaboració de guarnicions i complements (bases, salses, coccions)
- Presentacions i decoració (plats, bufets i mostradors)
- Ordre i classificació de deixalles
Principals sortides professionals
- Auxiliar de cuina
- Auxiliar de restauració
- Auxiliar de cuina de col·lectivitats
"Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte Treball als barris“

Objectiu del curs:
Aquesta formació facilitarà l’obtenció dels coneixements necessaris per realitzar tasques de magatzem, del carnet de carretons, les principals eines de recepció i expedició com el picking i altres sistemes, el desenvolupament de competències transversals necessàries com la resolució de conflictes i l’organització, entre d’altres.
Dates previstes i horaris del curs: dates aproximades març 2025 (matins)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: abril 2025
Total hores: 90 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de logística
- Disponibilitat horària
- Residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau de Mataró
PROGRAMA FORMATIU:
- Gestió de processos logístics (20 hores)
- Recepció i expedició de mercaderies: sistemes digitals.
- Competències transversals i d’atenció al client (20h)
- Comunicació i resolució de conflictes.
- Atenció al client.
- Treball en equip.
- Control i organització de les urgències en la feina.
- Maneig de carretons elevadors (30h)
- Informació sobre el carretó a utilitzar.
- Mentalització general sobre riscos, accidents, seguretat laboral, etc.
- Conceptes bàsics d'ús habitual.
- Legislació bàsica (assegurances i responsabilitats), incloent el coneixement d'aquesta norma.
- Símbols i pictogrames.
- Descripció general de les parts de la màquina i dels equips utilitzats, terminologia.
- Habituals existències en la màquina, comandaments.
- Implicacions degudes a l'entorn de treball (emissions, nivell sonor, compatibilitat electromagnètica, atmosferes perilloses, etc.), estat de paviments i terres.
- Operacions de càrrega de combustible, dièsel, benzina, gas, càrrega de bateries.
- Càrrega nominal, càrrega admissible, centre de càrrega, alçada d'elevació, abast del braç, gràfics de càrrega.
- Estabilitat de conjunt. Afectacions de l'estabilitat, tipus de rodes i pneumàtics, velocitat, tipus de direcció. Ús de rampes.
- Conducció en buit i amb càrrega, velocitat de desplaçament, tipus de direcció, radi de gir, frenada.
- Operacions d'elevació, limitacions de càrrega per alçada, d'elevació, per utilització d’accessoris.
- Ús d'accessoris especials per a unitats de càrrega determinades. Afectació a la capacitat de càrrega admissible.
- Càrregues oscil·lants o amb centre de gravetat variable.
- Tipus de prestatgeries, sistemes d'emmagatzematge.
- Corredors de maniobra, trànsit mixt amb vianants.
- Utilització en vies públiques o d'ús comú.
- Control diari de posada en marxa, comprovacions visuals i funcionals, frens, etc.
- Manteniment preventiu típic, rodes, nivells.
- Manuals de l'operador facilitades pel fabricant de l'equip.
- Equips de protecció individual, segons zona o tipus de treball.
- Estacionament de la màquina.
- Procediments a seguir en cas de situació de risc.
- Contingut de la formació pràctica (20h)
- Coneixement de les parts de la màquina, control visual de característiques, manteniment, comandaments, plaques, manuals.
- Comprovació de posada en marxa, direcció, frens, clàxon, etc.
- Maniobres sense càrrega, desplaçament en les dues direccions, velocitats, girs, frenades, utilització en rampes.
- Maniobres similars amb càrrega.
- Càrrega i descàrrega de camions, col·locació i retirada de càrregues en prestatgeries, apilat i retirat de càrregues en superfície lliure.
- Gràfic de càrregues, comprovació efecte de les dimensions de la càrrega.
- Amb accessoris, pinces, contenidors, pescants, etc.
- Maniobres extraordinàries, com càrregues de dimensions o característiques fora del normal per la seva longitud, forma, maneig d'una càrrega simultàniament amb dos carretons, etc.
Principals sortides professionals:
- Operari/ària de logística
- Auxiliar de magatzem
- Abastador/a, reposador/a de grans superfícies
- Auxiliars de recepció, col·locació, manteniment i expedició de càrregues
"Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte Treball als barris“

Codi especialitat: ELEE04
Nivell 1
Objectiu del curs:
Realitzar operacions auxiliars en el muntatge i manteniment d'elements i equips elèctrics i electrònics en instal·lacions domèstiques i industrials, amb la qualitat requerida, i complint les condicions de seguretat laboral vigents en l'àmbit de l'electricitat i l'electrònica
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a novembre 2025
Total hores: 170 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de les instal·lacions
- Amb bones condicions físiques i de salut
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 125 hores
-
Mòdul 1 Context laboral (15 hores)
-
Mòdul 2 Conceptes bàsics d’electricitat (34 hores)
-
Mòdul 3 Components de les instal·lacions (34 hores)
-
Mòdul 4 Muntatge d’instal·lacions (42 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
Principals sortides professionals:
- Tècnics de manteniment d'equips elèctrics
- Tècnics en disseny de sistemes de control elèctric
- Tècnics de manteniment electrònic
- Tècnics en electrònica, en general
- Instal·ladors electricistes, en general
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Capacitar i habilitar per exercir com a professional del sector administratiu-laboral, proporcionant els coneixements i habilitats pràctiques necessàries per confeccionar nòmines en tots els supòsits que puguin donar-se en l'empresa, així com l'elaboració d'assegurances socials i contractes de les últimes reformes operades.
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a octubre 2024 - tardes
Total hores: 100 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persona inscrita al SOC com a demandant d’ocupació no ocupat (DONO)
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar al sector
- Disponibilitat horària
- Adquirir el compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa
- Valorable experiència i/o formació en ofimàtica i/o administració
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 100 hores
- Contractació laboral i reforma laboral (45 hores)
- Introducció a la Contractació Laboral i Reforma Laboral
- Organismes i òrgans que intervenen en relació amb el contracte de treball
- El contracte de treball
- Tipus de contractes de treball
- Obligacions amb la Seguretat Social
- Modificació, suspensió i extinció de les condicions de treball
- Expedient del treballador
- Les comunicacions en la gestió administrativa del personal
- Càlcul de prestacions de la Seguretat Social (5 hores)
- Retribucions Salarials, cotització a la Seguretat Social i IRPF (5 hores)
- El salari
- Aplicacions informàtiques d’administració de recursos humans (10 hores)
- Tipus aplicacions informàtiques (ERP, software de nòmines,...)
Principals sortides professionals:
- Auxiliar administratiu/va departament laboral
Ajut atorgat en el marc dels Plans locals d'ocupació 2024 de la Diputació de Barcelona

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Executar i organitzar els treballs d’instal·lació de placa de guix laminat - PYL - en edificació, envans, extradossats i sistemes de falsos sostres així com sostres suspesos emprant tècniques d’acabat per a les juntes entre plaques. Així mateix, s’aprendrà a seguir les directrius especificades a la documentació tècnica, les prescripcions establertes en matèria de seguretat, salut i qualitat i a col·laborar en el control de la prevenció de riscos en l’àrea professional.
Dates previstes i horaris del curs: del 25 de juny al 22 de juliol de 2024 – matins
Total hores del curs: 100 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa: fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2024.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector.
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
- PRL per a muntadors d’escaiola, placa de guix laminat i assimilats (20 hores)
- Tècniques preventives
- Mitjans auxiliars, equips i eines
- Verificació, identificació i vigilància del lloc de treball i el seu entorn
- Interferències entre activitats
- Drets i obligacions
- Primers auxilis i mesures d’emergència
- Definició dels treballs
- Tècniques preventives específiques
- Envans i extradossats autoportants de placa de guix laminat (40 hores)
- Instal·lacions simples d’envans i extradossats autoportants de placa de guix laminat
- Instal·lacions especials d’envans i extradossats autoportants de placa de guix laminat
- Tècniques de col·locació de massilles
- Sistemes de falsos sostres (40 hores)
- Instal·lacions simples de sistemes de falsos sostres continus i enregistrables de placa de guix laminat
- Instal·lacions especials de sistemes de falsos sostres continus i enregistrables de placa de guix laminat
- Tècniques de col·locació de massilles

“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”
Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Aquesta formació va adreçada a persones que vulguin millorar la seva feina i tasca educativa diària en el sector del lleure com a monitors/es de menjadors escolars, monitors/es de transport escolar o vetllador/es escolars però també a persones sense cap experiència, que vulguin incorporar-se al nou camp laboral del sector del lleure educatiu.
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a març de 2024 – matins
Total hores: 80 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector del lleure educatiu
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
- Monitors/es de menjador escolar (30 hores)
- Monitors/es de transport escolar (20 hores)
- Vetllador/es escolars (30 hores)
Principals sortides professionals:
- Monitor/a de menjador escolar
- Monitor/a de transport escolar
- Vetllador escolar
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectius del curs:
- Adquirir els coneixements teòrics indispensables i avançats per a exercir les professions d'ajudant de carnisser/a la venda al detall.
- Organitzar correctament les tècniques de venda que es poden aplicar.
- Presentar els diferents processos que es desenvolupen des de la producció de l'animal fins a l'obtenció de la matèria primera i els diferents productes.
- Adquirir els coneixements relacionats amb els paràmetres, factors i condicions que tenen lloc durant tota la manipulació de la carn.
- Preparar i condicionar per a la presentació en safates de les carns per a la seva comercialització respectant les normes bàsiques d'higiene i seguretat en el treball.
Dates previstes i horaris del curs: del 23 octubre al 30 de novembre de 2023 - Matins
Total hores: 120 hores
Modalitat: presencial
Perfil d'entrada de l'alumnat:
- Persona inscrita al SOC com a demandant d’ocupació no ocupat (DONO)
- Nivell lectoescriptura i idioma mínim per a poder seguir la formació correctament
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar al sector
- Disponibilitat horària
- Adquirir el compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa
PROGRAMA FORMATIU
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 80 hores
- La venda de carn i aviram
- Higiene dels manipuladors d'aliments
- Iniciació a la preparació d’elaborats carnis
- La venda de proximitat i l’atenció al client/a
- Iniciació a la venda dels productes de xarcuteria
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS A EMPRESA: 40 hores

“Ajut atorgat en el marc dels Plans Locals d’Ocupació 2023 de la Diputació de Barcelona”
[INSCRIPCIONS TANCADES]
- Nivell acadèmic mínim para poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’energia fotovoltaica
- Disponibilitat horària
- Naturalesa de l’electricitat
- Propietats elèctriques dels materials, eines, cables, etc.
- Identificació dels elements de les instal·lacions en edificis
- Circuits elèctrics, interpretació d’esquemes
- Realització de muntatge de quadre elèctric
- Radiació solar, espectres, moviment solar
- Càlcul d’ombres i bloquejos
- Transformació energètica de la radiació solar
- Aprofitament del sol, problemes d’emmagatzematge
- Funcionament general de les instal·lacions solars fotovoltaiques
- Components que forma la instal·lació
- Emplaçament i dimensionalitat d’una instal·lació fotovoltaica
- Organització i planificació dels muntatges
- Mesures a realitzar
- Instal·lació de plaques solars en sostres amb inclinacions, sistemes coplanars, etc.
- Instal·lació amb connexió a xarxes i aïllaments
- Instal·lació d’autoconsum (amb i sense bateria)
- L’emprenedoria amb impacte social i ambiental
- El consum empresarial amb impacte social i experiència de Idaria SCCL
- Les formes jurídiques de l’Economia Social i Solidaria
- Establir una missió, visió i valor de un projecte empresarial
- Estudi de mercat i anàlisi estratègic
- La gestió econòmica de les entitats de l’Economia Social i Solidària
- Democràcia interna, prevenció i transformació de conflictes en les entitats de l’ESS
- Comunicació amb impacte social
- Experiències d’entitats del territori
- Riscos específics en el sector
- Definició de treballs i tècniques preventives específiques. Treballs de muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques d’alta i baixa tensió
- Gestió de prevenció en obra
- Drets i obligacions del treballador
- Primers auxilis i mesures d’emergència
- Definició dels treballs en alçada
- Utilització d’escales, bastides, treballs verticals i pous
- Normativa d’aplicació
- Utilització dels EPI
- Instal·lador/a de plaques solars
- Instal·lador/a de sistemes elèctrics fotovoltaics



Amb aquesta formació com a ajudant de fleca – pastisseria – cambrer/a tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en pastisseries, fleques i/o cafeteries.
[INSCRIPCIONS TANCADES]
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Aprovisionaments de matèria primeres en Obrador
- Preelaboració i conservació en fleca/pastisseria
- Tall i manipulació
- Elaboració bàsiques i elementals en obrador de fleca/pastisseria
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer/a de barra i sala
[INSCRIPCIONS TANCADES]
- Conèixer l’organització del treball; seqüenciació, previsió de materials i planificació. ∙ Conèixer i saber seleccionar els estris i productes químics més utilitzats per garantir la higienització, desinfecció, conservació i manteniment de superfícies.
- Conèixer els protocols de neteja en els diferents processos de neteja.
- Conèixer i gestionar el tipus de residus sanitaris.
- Adquirir consciència de la importància de la relació amb els pacients.
- Identificar els riscos laborals i la importància de l’ordre i la neteja.
- Persones en situació d’atur i inscrites al SOC.
- Motivació per treballar en el sector de la neteja.
- Saber llegir i escriure català i/o castellà.
-
La neteja en hospitals
-
Sistemes de neteja hospitalària
-
Sistemes de desinfecció hospitalària
-
La neteja de les diferents zones d'un hospital
-
Tècniques de neteja professional de vidres
-
Recollida i eliminació dels residus sanitaris
-
Prevenció de riscos laborals en entorns sanitaris
Amb aquesta formació com a ajudant de cambrer/a – sommelier tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en restaurants, bars i cafeteries.
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectius del curs: Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de cambrer amb tasques de suport de manipulació d’aliments, manipulació i serveis de vins, saber tenir cura de les eines i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Saber fer tast de vins per especialitzar-se com a sommelier bàsic.
Dates i horaris: Del 18/10/21 al 15/11/2021 Horari: Tardes
Modalitat: Presencial
Total hores: 60 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Majors de 18 anys.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
Programa Formatiu:
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Manipulació i servei de vins
- Elaboracions i servei de cafès i infusions
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer de barra i sala
- Mòdul d´Enologia per a Cambrer-a/Sommelier
Amb aquesta formació com a ajudant de cuina – cambrer/a tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en restaurants, bars i cafeteries.
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectius del curs: Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de cuina amb tasques de suport de manipulació i aprovisionament d’aliments, saber tenir cura de les eines, estris, maquinària i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Tenir la tècnica de la preelaboració i conservació alimentària. Atendre els clients, presa de comandes, servir el menjar i beguda, gestió de reserves...
Dates i horaris: 08/11/2021 al 23/12/2021 Horari: Matins
Modalitat: Presencial
Total hores: 120 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
Programa Formatiu:
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Aprovisionaments de matèria primeres en Cuina
- Preelaboració i conservació Culinària
- Tall i manipulació
- Elaboració bàsiques i elementals en cuina
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer de barra i sala
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Formació de 100 hores teòric/pràctiques més 50 hores de pràctiques professionals no laborals a carnisseries, xarcuteries i/o empreses del sector de la indústria alimentària, on es consolidaran les competències teòric-professionals adquirides durant la formació i que permetran realitzar tasques d’ajudant/a de carnisseria - xarcuteria.
Objectius del curs:
- Capacitar als/les participants per a la preparació per a la venda de carns. ∙ Capacitar als/les participants per a la venda directa als clients a l’establiment.
- Capacitar als/las participants per a la preparació d’elaborats carnis a l’establiment.
Dates previstes: Del 2 de novembre a l’16 de desembre de 2021
Horari: Matí
Modalitat: Presencial
Total hores: 100 hores teòriques més 50 hores de pràctiques (150h)
Perfil d’ entrada del alumnat:
- Persones en situació d’atur i inscrites al SOC.
- Motivació per treballar en el sector de la indústria alimentària
- Saber llegir i escriure català i/o castellà
Programa Formatiu:
- La venda de carn i aviram
- Higiene dels manipuladors d'aliments
- Iniciació a la preparació d’elaborats carnis
- La venda de proximitat i l’atenció al client
- Iniciació a la venta dels productes de xarcuteria
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Realitzar operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals de fusta i fibra, així com de protecció i embelliment de superfícies de les embarcacions esportives i d’esbarjo, incloent aquelles altres d’eslora restringida dedicades a altres serveis o funcions, seguint instruccions rebudes i complint la normativa de prevenció de riscos laborals i mediambientals.
Dates previstes i horaris: de febrer a maig del 2022 (Matins)
Total hores: 290 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l'aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del manteniment nàutic
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 240 hores
- Operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d’embarcacions 100 hores Esportives i d’esbarjo
- Procediments bàsics de preparació de la zona de treball, prevenció de riscos i 30 hores comportament a bord
- Preparació i embelliment bàsic de superfícies 70 hores
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de fusta d’embarcacions esportives 70 hores I d’esbarjo
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fusta 70 hores
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de plàstic reforçat amb fibra 70 hores d’embarcacions esportives i d’esbarjo
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fibra reforçat amb plàstic 70 hores I d’esbarjo
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 10 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 40 hores
Principals Sortides professionals:
- Auxiliar de pintor d’embarcacions.
- Auxiliar de mestre d’aixa.
- Auxiliar de manteniment d’elements de plàstic reforçat amb fibra.

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Executar les activitats de venda dels productes i/o serveis a través dels diferents canals de
comercialització establint les relacions amb els clients/es de la manera més satisfactòria, assolint els
objectius proposats per l’organització i establint vincles que propiciïn la fidelització del client/a.
Dates previstes i horaris: de març a novembre de 2022 (Matí)
Total hores: 640 hores
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del comerç
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 510 hores:
- OPERACIONS DE VENDA 160 hores
- Organització de processos de venda 60 hores
- Tècniques de venda 70 hores
- Venda en línia 30 hores
- OPERACIONS AUXILIARS A LA VENDA 140 hores
- Aprovisionament i emmagatzematge en la venda 40 hores
- Animació i presentació del producte en el punt de venda 60 hores
- Operacions de caixa en la venda 40 hores
- INFORMACIÓ I ATENCIÓ AL CLIENT/A, CONSUMIDOR/A, USUARI/ÀRIA 120 hores
- Gestió de l’atenció al client/a consumidor/a 60 hores
- Tècniques d’informació i atenció al client/a consumidor/a 60 hores
- ANGLÈS PROFESSIONAL PER A ACTIVITATS COMERCIALS 90 hores
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 80 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL: HIGIENE ALIMENTÀRIA * 10 hores
Principals sortides professionals:
• Dependent/a de comerç.
• Venedor/a.
• Caixer/a de comerç.
• Promotor/a comercial.
• Operador/a de centre d’atenció multicanal.
• Teleoperadors/es de centre d’atenció telefònica.
• Televenedor/a.
• Operador/a de venda en comerç electrònic.
• Tècnic/a d’informació i atenció al client/a.

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Adquirir un grau satisfactori de domini de la competència comunicativa en llengua anglesa en comprensió oral i escrita, expressió i interacció oral i expressió escrita, que permeti certa autonomia en situacions de la vida quotidiana i una iniciació en altres situacions de comunicació menys habituals, de forma adequada i en una llengua estàndar.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació oficial del nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris: de setembre a novembre del 2022 - MATÍ
Total hores: 220 hores
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A2 acreditat o superació de prova específica de nivell Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
Contingut Formatiu: 180 hores
COMPETÈNCIES LINGÜíSTIQUES
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals, fonètics i ortogràfics en llengua anglesa
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per llegir i escriure
- Tècnicques de recerca, tractament i presentació de la informació
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores:
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Adquirir el nivell de competència necessària en l’àmbit de la llengua anglesa, per comprendre, interactuar i expressar-se en situacions de comunicació bàsica, tant oral com escrita, utilitzant una llengua estàndar.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris: de maig a juliol de 2022 - matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A1 acreditat o superació de prova específica de nivell. ⎯ Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa.
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals i fonètics en l’ús de la llengua anglesa
- Produccions orals en llengua anglesa
- Produccions escrites en llengua anglesa
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectius del curs:
- Introduir l’alumnat a l’àmbit de la logística i magatzem. Conèixer i diferenciar les funcions i característiques dels diferents tipus de magatzem.
- Interpretar informació i documentació. Realitzar operacions auxiliars amb càrregues al magatzem.
- Emprar equips bàsics d’etiquetatge, localització i recompte propis de les activitats i operacions del magatzem, i conèixer les diferents formes de manipulació de les mercaderies.
Dates previstes i horaris: Inici previst al mes de març en horari de matí
Total hores: 80 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola o Rocafonda-El Palau
- Inscrites al SOC
- Motivació envers les ocupacions del sector de la logística
- Disponibilitat horària.
Programa Formatiu:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 80 hores:
Formació teòric pràctica d’auxiliar de logística i magatzem 80 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 100 hores
Principals sortides professionals:
- Operari de logística
- Auxiliar de magatzem
- Abastador/a / Reposador de grans superfícies
- Auxiliars de recepció, col·locació, manteniment i expedició de càrregues.

“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Realitzar formació del sector de neteja d’espais, mobiliari en locals, edificis i centres sanitaris amb la certificació de treballs en altura i plataforma elevadora. Conèixer el funcionament i ús dels diferents productes, les seqüències dels treballs de neteja en diferents espais, així com l’eliminació de residus de forma correcta tenint en compte l’adaptació a la normativa Covid 19 i respectant les normes de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris: Del 28 de febrer al 21 de març de 9:30 a 14:30.
Total hores: 100 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola i Rocafonda-El Palau*
- Apuntats al SOC
- Motivació envers les ocupacions del sector de la neteja.
- Disponibilitat horària.
Programa Formatiu:
FORMACIÓ TRANSVERSAL 10 hores:
Assertivitat i gestió emocional del canvi 10 hores
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 80 hores:
- Auxiliar de neteja industrial 4 hores
- Tècniques de neteja bàsiques de superfícies i locals industrials 4 hores
- Tècniques de neteja de mobiliari 4 hores
- Tècniques de neteja i desinfecció de banys 4 hores
- Tècniques de neteja de vidres i equipament bàsic para neteja de superfícies amb vidrieres 4 hores
- Desenvolupament dels processos de neteja 4 hores
- Neteja amb maquinària 4 hores
- Gestió i tractament de rebutjos 3 hores
- Mesures relacionades amb la seguretat i salut dels treballadors 3 hores
- Workshop neteja i competències professionals i transversals del auxiliar de neteja industrial i pràctiques 30 hores
- Treballs en altura i verticals 8 hores
- Treballs con plataformes elevadores 8 hores
FORMACIÓ TRANSVERSAL 10 hores:
Prepara´t per sortir 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 100 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja d’espais i superfícies.
- Operari/ària de màquines de neteja.
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Fer tasques de neteja i manteniment d’espais, superficies i mobiliari en edificis, locals i centres sanitaris. Conèixer el funcionament i ús de les diferents tècniques, estris, productes i màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment i conèixer les seqüències dels treballs de neteja en els diferents espais, així com l’eliminació de residus de forma correcta tenint en compte l’adaptació a la normativa Covid 19 i respectant les normes de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de maig a juliol de 2022 (Matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juliol de 2022
Total hores: 160 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la neteja industrial i sanitària
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per a poder seguir la formació
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 110 hores
Mòdul 1.- Neteja d’elements immobles en edificis i locals (15 hores)
Mòdul 2.- Neteja de mobiliari en edificis i locals (20 hores)
Mòdul 3.- Neteja professional de vidres (20 hores)
Mòdul 4.- Neteja professional amb ús de maquinària industrial (30 hores)
Mòdul 5.- Neteja en recintes sanitaris i hospitals (25 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 50 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja d’edificis i locals
- Expert/a en neteja d'immobles
- Personal de neteja en entorns sanitaris
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Aprendre els conceptes bàsics per iniciar-se en la instal·lació, reparació i manteniment de les instal·lacions bàsiques elèctriques i d’aigua dels edificis
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a novembre de 2022 (matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre 2022
Total hores: 256 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’accés de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la instal·lació
- Disponibilitat horària
- Preferiblement amb vehicle propi
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 130 hores
Instal·lacions elèctriques (80 hores)
- Teoria bàsic i pràctica de les instal·lacions en edificis
- Naturalesa de l’electricitat
- Lleis d’Ohm – Joule – Watt
- Mètodes d’anàlisi de circuits en corrent contínua i alterna
- Corrent alterna
- Instal·lacions interiors
Instal·lacions d’ aigua en edificis (50 hores)
- Materials de les instal·lacions
- Tècniques d’unió de canonades
- Operacions finals en la instal·lació de canonades
- Instal·lacions d’aigua
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 26 hores
- Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa i alta tensió (20 hores)
- Muntatge i manteniment d’instal·lacions de fontaneria i aire condicionat (6 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 100 hores
Principals sortides professionals:
- Operari/ària auxiliar d’instal·lacions elèctriques
- Operari/ària auxiliar de lampisteria
Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Adquirir el nivell de competència necessària en l’àmbit de la llengua anglesa, per comprendre, interactuar i expressar-se en situacions de comunicació bàsica, tant oral com escrita, utilitzant una llengua estàndard.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a abril de 2023 - Matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A1 acreditat o superació de prova específica de nivell
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
COMPETÈNCIES LINGÜíSTIQUES: 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals i fonètics en l’ús de la llengua anglesa
- Produccions orals en llengua anglesa
- Produccions escrites en llengua anglesa
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Objectiu del curs:
Adquirir un grau satisfactori de domini de la competència comunicativa en llengua anglesa en comprensió oral i escrita, expressió i interacció oral i expressió escrita, que permeti certa autonomia en situacions de la vida quotidiana i una iniciació en altres situacions de comunicació menys habituals, de forma adequada i en una llengua estàndard.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació oficial del nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris del curs: de maig a juliol de 2023 - Matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A2 acreditat o superació de prova específica de nivell
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES: 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals, fonètics i ortogràfics en llengua anglesa
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per llegir i escriure
- Tècniques de recerca, tractament i presentació de la informació
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Codi especialitat: SSCM0108
Nivell 1
Objectiu del curs:
Fer les tasques de neteja i manteniment de superfícies i mobiliari en edificis i locals, seleccionar les tècniques, els estris, productes i les màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment, si s’escau, sota la supervisió del professional competent, i complir la normativa aplicable en matèria de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a juny 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: maig 2025
Total hores: 275 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula Virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector professional de la neteja
- Amb bones condicions físiques i de salut
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 150 hores
- Neteja, tractament i manteniment de terres, parets i sostres en edificis i locals (30 hores)
- Neteja del mobiliari interior (30 hores)
- Neteja de vidres en edificis i locals (30 hores)
- Tècniques i procediments de neteja amb utilització de maquinària (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja o netejador, en general
- Peó especialista de neteja
- Especialista de neteja
- Netejador/a de vidres
- Expert/a en neteja d'immobles
- Vidrier/a d'edificis
- Netejador/a de finestres
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: ADGG0508
Nivell 1
Objectiu del curs:
Realitzar operacions d’enregistrament de dades, així com transcriure, reproduir i arxivar la informació i documentació requerides en les tasques administratives i de gestió, d’acord amb instruccions, normativa i procediments establerts, de forma coordinada i amb criteris de qualitat, productivitat, seguretat i respecte del medi ambient
Dates previstes i horaris del curs: de gener a maig 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juny 2025
Total hores: 545 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
- Cal tenir ordinador i connexió a Internet
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 360 hores
- Enregistrament de dades (90 hores)
- Tractament de dades, textos i documentació (150 hores)
- Processadors de textos i presentacions d’informació bàsics (60 hores)
- Tractament bàsic de dades i fulls de càlcul (50 hores)
- Transmissió d’informació per mitjans convencionals i informàtics (40 hores)
- Reproducció i arxiu (120 hores)
- Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic (60 hores)
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 60 hores
- Full de càlcul i base de dades
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Operadors/ores - enregistradors/ores de dades en ordinador
- Auxiliar d’oficina
- Auxiliar d’arxiu
- Operador/a documental
- Auxiliar de digitalització
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: ADGD0308
Nivell 2
Objectiu del curs:
Realitzar les operacions de la gestió administrativa de compravenda de productes i serveis, tresoreria i personal, així com la introducció de registres comptables predefinits, amb l’obtenció, el processament i l’arxivament previs de la informació i documentació necessàries mitjançant els suports convencionals o informàtics adequats, seguint instruccions definides, en condicions de seguretat, respecte de la normativa vigent i segons criteris de qualitat definits per l’organització.
Dates previstes i horaris del curs: de gener a l'agost 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: setembre 2025
Modalitat: presencial (possibilitat de presencial i Aula Virtual)
Total hores: 925 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Disponibilitat horària
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
- Cal tenir ordinador i connexió a Internet
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 800 hores
- OPERACIONS ADMINISTRATIVES COMERCIALS (160 hores)
- Atenció al client en el procés comercial (40 hores)
- Gestió Administrativa del procés comercial (80 hores)
- Aplicacions informàtiques de la gestió comercial (40 hores)
- GESTIÓ OPERATIVA DE TRESORERIA (90 hores)
- GESTIÓ AUXILIAR DE PERSONAL (90 hores)
- REGISTRES COMPTABLES (120 hores)
- Pla General de Comptabilitat (90 hores)
- Aplicacions informàtiques de comptabilitat (30 hores)
- GESTIÓ D’ARXIUS (60 hores)
- ENREGISTRAMENT DE DADES (90 hores)
- OFIMÀTICA (190 hores)
- Sistema operatiu, cerca de la informació: Internet/Intranet i correu electrònic (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de tractament de textos (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de fulls de càlcul (50 hores)
- Aplicacions informàtiques de bases de dades relacionals (50 hores)
- Aplicacions informàtiques per presentacions: gràfics d’informació (30 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Empleats/ades administratius/ives de comptabilitat, en general
- Auxiliar administratiu/iva de cobraments i pagaments
- Auxiliar administratiu/iva de comptabilitat
- Auxiliar administratiu/iva de facturació
- Empleats/ades administratius/ives comercials, en general
- Auxiliar administratiu/iva comercial
- Empleats/ades administratius/ives de serveis de personal
- Auxiliar administratiu/iva del departament de recursos humans
- Auxiliar de suport administratiu de compra i venda
- Empleats/ades administratius/ives, en general
- Empleats/ades administratius amb tasques d'atenció al públic
- Auxiliar administratiu/iva de les diferents administracions públiques
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: ADGG0408
Nivell 1
Objectiu del curs:
Distribuir, reproduir i transmetre la informació i documentació requerides en les tasques administratives i de gestió, internes i externes, així com realitzar tràmits elementals de verificació de dades i documents a requeriment de tècnics/es de nivell superior amb eficàcia, d’acord amb instruccions o procediments establerts.
Dates previstes i horaris del curs: de juny a novembre 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: desembre 2025
Total hores: 535 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula Virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
- Cal tenir ordinador i connexió a Internet
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 390 hores
- Tècniques administratives bàsiques oficina (150 hores)
- Organització empresarial i de recursos humans (30 hores)
- Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l'empresa (30 hores)
- Gestió auxiliar de documentació economicoadministrativa i comercial (90 hores)
- Operacions bàsiques de comunicació (120 hores)
- Comunicació en les relacions professionals (50 hores)
- Comunicació oral i escrita en l'empresa (70 hores)
- Reproducció i arxiu (120 hores)
- Gestió auxiliar d'arxiu en suport convencional o informàtic (60 hores)
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 60 hores
- Ofimàtica
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
Principals sortides professionals:
- Recepcionista - telefonista en oficines, en general
- Operadors/ores de central telefònica
- Teleoperadors/ores
- Classificadors/ores - repartidors/ores de correspondència
- Auxiliar de serveis generals
- Auxiliar d’oficina
- Auxiliar d’arxiu
- Auxiliar d’informació
- Empleats/des de finestreta de correus
- Ordenances
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: AGAO0108
Nivell 1
Objectiu del curs:
Executar operacions auxiliars per a la implantació i manteniment de jardins, parcs i zones verdes, així com per a la producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria, seguint instruccions de superiors o pla de treball, complint amb les mesures de prevenció de riscos, qualitat i protecció del medi ambient.
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a juny 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juliol 2025
Total hores: 375 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula Virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la jardineria
- Amb bones condicions físiques i de salut
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 250 hores
- Operacions bàsiques en vivers i centres de jardineria (90 hores)
- Operacions bàsiques per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes (90 hores)
- Operacions bàsiques per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes (70 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals Sortides professionals:
- Peó agrícola, jardineria
- Peó de viver
- Peó de centres de jardineria
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: TMVU0210
Nivell 1
Objectiu del curs:
Realitzar operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals de fusta i fibra, així com de protecció i embelliment de superfícies de les embarcacions esportives i d’esbarjo, incloent aquelles altres d’eslora restringida dedicades a altres serveis o funcions, seguint instruccions rebudes i complint la normativa de prevenció de riscos laborals i mediambientals.
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a l'abril 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: maig 2025
Total hores: 295 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del manteniment nàutic
- Amb bones condicions físiques i de salut
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 240 hores
- Operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo (100 hores)
- Procediments bàsics de preparació de la zona de treball, prevenció de riscos i comportament a bord (30 hores)
- Preparació i embelliment bàsic de superfícies (70 hores)
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de fusta d’embarcacions esportives i d’esbarjo (70 hores)
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fusta (70 hores)
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo (70 hores)
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fibra reforçat amb plàstic i d’esbarjo (70 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 15 hores
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
Principals Sortides professionals:
- Auxiliar de pintor/a d’embarcacions
- Auxiliar de mestre/a d’aixa
- Auxiliar de manteniment d’elements de plàstic reforçat amb fibra
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Inscripcions tancades
Codi especialitat: COMT0211
Nivell 1
Objectiu del curs:
Realitzar activitats auxiliars de reposició i condicionament al punt de venda i en el repartiment de proximitat, seguint les instruccions i els criteris establerts, utilitzant l'equip necessari, respectant les normes de seguretat i salut, i prestant, en cas necessari, atenció i informació protocol·litzada i estructurada al client/a al punt de venda o en el servei de repartiment de proximitat.
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a desembre de 2024 – matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: desembre de 2024 - matins
Total hores: 310 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del comerç
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 230 hores
- Atenció bàsica al client/a (50 hores)
- Operacions auxiliars al punt de venda (90 hores)
- Preparació de comandes (40 hores)
- Manipulació i moviments amb transpalets i carretons de mà (50 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL*: 30 hores
- Operari/ària de carretons elevadors (20 hores)
- Higiene alimentària (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Auxiliars de dependent/a de comerç
- Reposadors/es d'hipermercat
- Repartidors/es de proximitat
- Preparadors/es de comandes
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya -SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Introducció a les tècniques bàsiques per desenvolupar les tasques pròpies d’ajudant/a de cuina. En el curs l'alumnat es familiaritzarà amb el vocabulari tècnic i els estris que s’utilitzen en un servei d’hostaleria. Així mateix desenvoluparan els processos de preelaboració, preparació de tota classe d’aliments, aplicant amb autonomia les tècniques corresponents, per aconseguir la qualitat i els objectius establerts i respectar les normes i pràctiques de seguretat i higiene en la manipulació alimentària.
Aquesta formació inclou també l’obtenció del certificat d’Higiene alimentària.
Dates previstes i horaris del curs: 08/04/2024 - 10/05/2024 - Matins
Total hores del curs: 120 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2024.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’hostaleria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: Higiene alimentària i manipulació d’aliments amb el certificat
MÒDUL 2: Organització a la cuina, departaments, aprovisionament, conservació, maquinària, magatzem i vocabulari bàsic cuina amb teòrica i pràctica. Tractament i reciclatge dels residus i envasos
MÒDUL 3: Preelaboració, conservació i elaboració d’aliments
MÒDUL 4: Elaboracions bàsiques i plats elementals
MÒDUL 5: Bases culinàries (fondos, coccions, salses)
MÒDUL 6: Presentació i decoració (plats, buffets i mostradors)
Principals sortides professionals:
- Ajudants de cuina
- Preparació de menjar ràpid
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de fleca/pastisseria amb tasques de suport de manipulació i aprovisionament d’aliments, saber tenir cura de les eines, estris, maquinària i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Tenir la tècnica de la preelaboració, conservació i elaboracions bàsiques en obrador. Atendre a la clientela, prendre de comandes, servir el menjar i beguda, gestió de reserves, etc.
Dates previstes i horaris del curs: primer semestre de l’any 2023 - Matins
Total hores del curs: 120 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’hostaleria i/o la pastisseria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
MÒDUL 2: MANIPULACIÓ D’ALIMENTS I AL·LÈRGENS
- Pràctiques de manipulació
- Sistemes preventius en seguretat alimentària
- Requisits d’higiene
- Manteniment de les instal·lacions equips i estris
- Normativa d’al·lèrgies
MÒDUL 3: CAMBRERIA EN BARRA I SALA
- Introducció al món laboral de la restauració
- Organització i gestió
- Departament i instal·lacions
- “Mise en place”
- Serveis especials
MÒDUL 4: FLECA I PASTISSERIA
- Espais maquinària estris i neteja
- Preelaboracions i conservació en fleca i pastisseria
- Elaboracions bàsiques i elementals en obrador de fleca i pastisseria
- Aprovisionament de matèries primeres en obrador
- Tall i manipulació
- Control d’unitats de fred i magatzem
Principals sortides professionals:
- Ajudants a pastisseries i fleques
- Ajudants a cafeteries
- Cambrers/es
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.

Objectiu del curs:
Una cop realitzat el curs, l’alumnat estarà capacitat per a realitzar instal·lacions d’electrificació mitjançant energia fotovoltaica, així com el seu manteniment, amb la qualitat i seguretat requerides complint la normativa vigent.
Dates previstes i horaris del curs: aproximadament del 25/1 al 7/3 de 2023 - Matins
Total hores del curs: 148 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Majors de 18 anys (per riscos associats a l’activitat laboral)
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’energia fotovoltaica
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: ELECTRICITAT EN VIVENDES (60 hores)
Teoria bàsica i pràctica de les instal·lacions elèctriques en edificis
- Naturalesa de la electricitat
- Propietats elèctriques dels materials, eines, cables, etc.
- Identificació dels elements de les instal·lacions en edificis
- Circuits elèctrics, interpretació d’esquemes
- Realitzar el muntatge del quadre elèctric
- Explicació amb exercicis teòrics i pràctiques
MODUL 2: INSTAL·LACIONS FOTOVOLTAIQUES (60 hores)
Continguts teòrics:
- Radiació solar, espectres, moviment solar
- Càlcul d’ombres i bloquejos
- Transformació energètica de la radiació solar
- Aprofitament del sol, problemes del magatzematge
- Funcionament general de les instal·lacions solars fotovoltaiques
- Components que la formen una instal·lació: tipus, característiques, etc.
- Emplaçament i dimensionat de una instal·lació fotovoltaica
Continguts pràctics:
- Organització i planificació dels muntatges
- Mesures a realitzar
- Instal·lació de plaques solars en teulades amb inclinacions, sistemes coplanars, etc..
- Instal·lació amb connexió a xarxa i aïllades.
- Instal·lació d’ autoconsum (amb i sense bateries)
MODUL 3: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS (20 hores)
Mòdul reconegut per la Fundació Laboral del Metall / construcció en l'especialitat d’ELECTRICITAT, TREBALLS DE MUNTATGE I MANTENIMENT D’INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES D’ALTA I BAIXA TENSIÓ
- Riscos específics en el sector de la construcció i la seva prevenció
- Definició de treballs i tècniques preventives especifiques. Treballs de muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques d’alta i baixa tensió.
- Gestió de la prevenció en obra
- Drets i obligacions del treballador
- Primers auxilis i mesures d’emergència
MODUL 4: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS EN TREBALLS EN ALÇADA (8 hores)
- Definició de treballs en alçada
- Utilització d’escales, bastides, treballs verticals, pous
- Normativa d’aplicació
- Utilització de EPI’s: arnés o cinturo, línies de vida, mosquetons, encolatges, dispositius de frenada, etc.
Principals sortides professionals:
- Instal·ladors/es de plaques solars
- Instal·ladors/es de sistemes elèctrics fotovoltaics
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Capacitar a l’alumnat per reparar petites avaries en edificis i les seves instal·lacions, realitzant treballs senzills d'obra de paleteria, electricitat i pintura, de manera que ni la utilització de l'edifici, ni els serveis quedin interromputs i que, en cas d'avaries de major importància, realitzi les primeres reparacions d'urgència fins que arribi el personal professional que les repari totalment. A més, amb aquesta formació s’iniciarà als professionals a determinar actuacions en matèria d’eficiència energètica en edificis.
Dates previstes i horaris del curs: primer semestre de l’any 2023 - Matins
Total hores del curs: 92 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector del manteniment d’edificis
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1. MANTENIMENT D’OBRA MATERIALS BÀSICS.
- Eines i mitjans auxiliars
- Reparació de revestiments continus
- Reparació d'envans i parets
- Tècniques de pintura i paper
- Reparació d’enrajolats i de paviments
MÒDUL 2. MANTENIMENT I REPARACIÓ, TÈCNIQUES DE RESTAURACIÓ PINTURA.
- Eines i materials utilitzats en treballs de rehabilitació
- Materials bàsics de segellat i consolidació
- Patologies més habituals
- Detecció d’esquerdes i de fissures
- Reparació d’elements singulars
- Tècniques d’intervenció
- Afectació per humitats
- Reparació d’humitats i pintura del parament
MÒDUL 3. EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN EDIFICIS
- Les mesures d’eficiència energètica, definició i classificació
- Fases d’estudi, presa de decisions en l’adopció de mesures en eficiència energètica
- Actuacions sobre edificis i les seves instal·lacions en la seva execució i manteniment
MÒDUL 4. MANTENIMENT ELÈCTRIC. INSTAL·LACIÓ ELÈCTRICA SENZILLA.
- Instal·lacions encastades
- Muntatge de caixetins i tubs sobre elements d’obra
- Substitució d’elements elèctrics (interruptors, fusibles, tubs fluorescents, bombetes, etc.)
- Fonaments d’electricitat
- Coneixement de materials elèctrics
- Elements d’una Instal·lació elèctrica
- Sistemes de protecció d’una instal·lació elèctrica
Principals sortides professionals:
- Operaris/es de la construcció
- Conserges
- Manteniment d’edificis
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

Objectiu del curs:
Aquesta formació està dirigida a persones interessades en aprendre conceptes bàsics de màrqueting digital, gestionar i dinamitzar xarxes socials, elaborar estratègies per promocionar marques, productes i serveis, crear continguts i aprendre a fer ús d’algunes eines d’edició.
Dates previstes i horari del curs: 7 de novembre fins al 30 de novembre de 2022
De dilluns a dijous de 9.30h a 13.30h
Total hores: 60 hores
Modalitat: Online
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC.
- Interès i motivació per formar-se i treballar com a Community Manager
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació.
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per poder seguir la formació.
- Accés a un ordinador amb connexió a Internet i un telèfon mòbil.
- Bona ortografia i capacitat per redactar.
- Preferiblement persones familiaritzades amb la tecnologia i l’ús de l’ordinador i telèfon mòbil .
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 60 hores
MÒDUL 1. Les xarxes socials en l’actualitat: usos, avantatges i perills
MÒDUL 2. Les xarxes socials i el món laboral: el Social Media Manager i el Community Manager
MÒDUL 3. Com fer una estratègia en xarxes socials
- El recull de dades i d’informació
- La segmentació del públic
- La definició d’objectius
- Canals, continguts i to
- El calendari de continguts
- L’anàlisi de resultats
MÒDUL 4. Com funcionen les xarxes socials més importants i com crear continguts per a cadascuna d’elles:
- YouTube
- TikTok
MÒDUL 5. Eines i aplicacions de creació i edició de continguts
MÒDUL 6. Eines de programació de continguts
MÒDUL 7. Tractament de dades de caràcter personal, privacitat i drets d’imatge
Principals sortides professionals:
- Community Manager
- Professionals de la publicitat i la comercialització
Ajut atorgat en el marc dels Plans locals d’ocupació 2022 de la Diputació de Barcelona
[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectiu del curs:
Aquesta formació va adreçada a persones que vulguin millorar la seva feina i tasca educativa diària com a monitors/es de menjadors escolars, però també a persones sense cap experiència, que vulguin incorporar-se al nou camp laboral especialitzat en menjadors escolars.
Dates previstes i horaris del curs: d’octubre a desembre de 2022 (Matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre de 2022
Total hores: 150hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC
- Interès i motivació per formar-se i treballar com a Monitors/es de Menjador Escolar
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per a poder seguir la formació
- Persones que tinguin 18 anys o més
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 90 hores
Monitors/es de Menjador Escolar (40hores):
El menjador escolar
Plantejament educatiu
El paper i funcions del/ de la monitor/a al temps de migdia
Introducció a les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries
Jocs de pati interior
Acompanyament i suport als/a les infants amb Necessitats Educatives Especials (40hores)
Higiene alimentària (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 60 hores
Principals sortides professionals:
- Monitor/a de Menjador Escolar
Inscripcions tancades
Aquest programa es realitza en el marc de la convocatòria de la FPO Dual del SOC. Està adreçat a joves en situació d'atur, inclou formació conduent a dos Certificats Professionals i un contracte de formació en alternança de 12 mesos.
L’objectiu del programa Formació Professional Ocupacional Dual (FPO Dual) és qualificar a joves, entre 18 i 29 anys, fer acompanyament i formació de Certificats Professionals al mateix temps que estan contractats/des per una empresa, a través d’un contracte de formació en alternança de 12 mesos. Durant tot el programa els joves gaudeixen d’acompanyament, orientació i seguiment en el seu itinerari professional i formatiu i les empreses reben assessorament en les gestions pròpies del programa.
Perfil de les persones a qui va destinat:
- Joves de 18 a 29 anys.
- En situació d’atur inscrits a l’Oficina de treball com a Demandant d’Ocupació No Ocupat (DONO).
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de les instal·lacions.
- Disponibilitat horària per formar-se i treballar.
- Bona comprensió de castellà i/o català oral i escrit.
- Valorable: carnet de conduir.
- Preferentment sense qualificació professional.
Calendari previst: de novembre de 2024 a febrer de 2026
Modalitat: presencial
Lloc de la formació: Granollers
Lloc de les contractacions: Mataró, Maresme i Vallès
El programa inclou:
1. FORMACIÓ INTRODUCTÒRIA * (143 hores)
Formació prèvia a l’inici del contracte per adquirir coneixements bàsics de l’ocupació, així com per treballar competències transversals relacionades amb hàbits laborals tals com puntualitat, compromís, responsabilitat, etc.
- Nocions elèctriques.
- Eines i maquinària d’electricitat.
- Gestió documental.
- PRL: Treballs d’electricitat, muntatge i manteniment d’instal·lacions d’alta i baixa tensió.
- PRL: Treballs de fontaneria i instal·lacions de climatització. Part específica.
- PRL: Treball en alçades.
- PRL: Plataformes elevadores.
- Habilitats comunicatives i treball en equip.
- Preparació de les entrevistes amb les empreses contractants.
- Entrevistes amb les empreses contractactants (modalitat speed dating)
2. FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA (35% de la jornada - 620 hores)
Amb aquest programa podràs obtenir dos Certificats Professionals (CP):
2.1. CP Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis.
- Operacions de muntatge d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió i domòtiques en edificis (150 hores)
- Muntatge d'elements i equips d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió a edificis (80 hores)
- Muntatges en instal·lacions domòtiques a edificis (40 hores)
- Prevenció de riscos laborals i mediambientals a les operacions auxiliars de muntatge d'instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions a edificis (30 hores)
- Operacions de muntatge d'instal·lacions de telecomunicacions (150 hores)
- Caracterització dels elements i equips bàsics d'instal·lacions de telecomunicació a edificis (80 hores)
- Muntatge d'elements i equips en instal·lacions de telecomunicació a edificis (70 hores)
2.2. CP Operacions de fontaneria i calefacció – climatització domèstica
- Instal·lació de canonades (170 hores)
- Replanteig i preparació de canonades (50 hores)
- Manipulació i acoblament de canonades (90 hores)
- Prevenció de riscos, seguretat laboral i mediambiental en la instal·lació d'aparells i canonades (30 hores). Inclou la part específica de prevenció de riscos laborals en treballs de lampisteria i instal·lacions de climatització (6 hores)
- Instal·lació i manteniment de sanitaris i elements de climatització (150 hores)
- Instal·lació i manteniment d'aparells sanitaris d'ús domèstic (60 hores)
- Instal·lació i posada en marxa d'aparells de calefacció i climatització d'ús domèstic (90 hores)
3. CONTRACTE DE FORMACIÓ EN ALTERNANÇA (65% de la jornada efectiva de treball, cotització a jornada complerta)
Aprenentatge i desenvolupament de les tasques bàsiques de l’ofici amb el suport d’un/a tutor/a.
4. ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT (al llarg de tot el programa)
Assessorament i acompanyament al llarg de tot el programa tant a l’alumnat com a les empreses per tal d’obtenir el màxim rendiment possible.
Principals sortides professionals:
- Operari/ària - ajudant del lampista instal·lador/a – mantenidor/a
- Operari/ària - ajudant d'instalacions elèctriques de baixa tensió
- Operari/ària - ajudant de l'instal·lador/a - reparador/a d'instal.lacions, equips i sistemes de comunicació
Més informació:
Per telèfon: 93 758 21 31
Per correu electrònic: somformacio@ajmataro.cat
Presencialment a les nostres oficines: c/ Francisco Herrera, 70, 08301 (Mataró) de dilluns a divendres de 9 a 14 h
Aquesta actuació està promoguda i impulsada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, executada per l'Ajuntament de Mataró i finançada amb fons rebut de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Afers Laborals del Ministeri de Treball i Economia Social, i la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l’Ocupació del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports

[INSCRIPCIONS TANCADES]
Objectius del curs:
- adquirir coneixements sobre l’eina de gestió SAP Business One
Dates previstes i horaris del curs: 16 al 31 d’octubre de 2023 - Tardes
Total hores: 40 hores
Modalitat: presencial
Lloc: SOM, C. Herrera, 70, Mataró
Perfil d'entrada de l'alumnat:
- persones inscrites al SOC com a demandant d’ocupació no ocupat (DONO)
- persones amb coneixements informàtics a nivell d’ofimàtica
- amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa
PROGRAMA FORMATIU
Formació professionalitzadora: 40 hores
- Introducció a SAP Business One
- Primers Passos
- Formularis i finestres I
- Formularis i finestres II
- Els processos i la seva gestió
- Configuració i dades bàsiques d’una empresa
- Les dades mestres
Codi especialitat: SSCS0208
Nivell 2
Objectiu del curs:
Atendre persones dependents en l'àmbit sociosanitari en la institució on es desenvolupi la seva actuació, aplicant les estratègies dissenyades per l'equip interdisciplinari competent i els procediments per a mantenir i millorar la seva autonomia personal i les seves relacions amb l'entorn.
Dates previstes i horaris del curs: de gener a maig 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juny 2025
Total hores: 495 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula Virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit d’atenció a persones dependents
- Amb bones condicions físiques i de salut
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 370 hores
- Suport en l'organització d'intervencions en l'àmbit institucional (100 hores)
- Suport en la recepció i acolliment en institucions de persones dependents (30 hores)
- Suport en l'organització d'activitats per a persones dependents en institucions (70 hores)
- Intervenció en l'atenció higienico-alimentària en institucions (70 hores)
- Intervenció en l'atenció sociosanitària en institucions (70 hores)
- Suport psicosocial, atenció relacional i comunicativa en institucions (130 hores)
- Animació social de persones dependents en institucions (30 hores)
- Manteniment i millora de les activitats diàries de persones dependents en institucions (50 hores)
- Tècniques de comunicació amb persones dependents en institucions (50 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Cuidador/a de persones amb diversitat funcional (física, psíquica, sensorial)
- Cuidador/a de persones dependents en institucions
- Gerocultor/a
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Codi especialitat: COMM45
Nivell 1
Objectiu del curs:
Descriure i desenvolupar estratègies comunicatives i tècniques de publicitat adaptades a les possibilitats que ofereixen els entorns digitals social media, identificant les ocupacions derivades d'aquest sector.
Dates previstes i horaris del curs: d'octubre a desembre 2025
Total hores: 165 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector
- Altes competències digitals
- Utilització de les xarxes socials a nivel informal
- Capacitat ortogràfica i de redacció
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ ESPECIALITAT: 125 hores
- Context laboral (15 hores)
- Xarxes socials (30 hores)
- Tècniques de publicitat i comunicació a les xarxes socials (40 hores)
- Comunitats virtuals (40 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
Principals Sortides professionals:
- Redactors/es de publicitat
- Tècnics/ques en estudi de mercat i opinió pública (màrqueting)
- Tècnics/ques en publicitat i/o relacions públiques
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)

Inscripcions tancades
Codi especialitat: SSCM0108
Nivell 1
Objectiu del curs:
Fer les tasques de neteja i manteniment de superfícies i mobiliari en edificis i locals, seleccionar les tècniques, els estris, productes i les màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment, si s’escau, sota la supervisió del professional competent, i complir la normativa aplicable en matèria de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a desembre 2024 – matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre de 2024 - matins
Total hores: 270 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector professional de la neteja
- Amb bones condicions físiques i de salut.
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 150 hores
- Neteja, tractament i manteniment de terres, parets i sostres en edificis i locals (30 hores)
- Neteja del mobiliari interior (30 hores)
- Neteja de vidres en edificis i locals (30 hores)
- Tècniques i procediments de neteja amb utilització de maquinària (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja o netejador, en general
- Peó especialista de neteja
- Especialista de neteja
- Netejador/a de vidres
- Expert/a en neteja d'immobles
- Vidrier/a d'edificis
- Netejador/a de finestres

Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya -SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)
Aquest programa es realitza en el marc de la convocatòria de la FPO Dual del SOC. Està adreçat a joves en situació d'atur, inclou formació conduent a Certificats Professionals i un contracte de formació en alternança de 12 mesos.
L’objectiu del programa Formació Professional Ocupacional Dual (FPO Dual) és qualificar a joves, entre 18 i 29 anys, fer acompanyament i formació de Certificats Professionals al mateix temps que estan contractats/des per una empresa, a través d’un contracte de formació en alternança de 12 mesos. Durant tot el programa els joves gaudeixen d’acompanyament, orientació i seguiment en el seu itinerari professional i formatiu i les empreses reben assessorament en les gestions pròpies del programa.
Perfil de les persones a qui va destinat:
- Joves de 18 a 29 anys.
- En situació d’atur inscrits a l’Oficina de treball com a Demandant d’Ocupació No Ocupat (DONO).
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector comerç.
- Disponibilitat horària per formar-se i treballar
- Bona comprensió de castellà i català oral.
- Valorable: català parlat.
- Valorable: carnet de conduir.
- Preferentment sense qualificació professional.
Calendari previst: de desembre de 2024 a febrer de 2026
Modalitat: presencial
Lloc de la formació: Mataró
Lloc de les contractacions: Mataró i Maresme
El programa inclou:
1. FORMACIÓ INTRODUCTÒRIA * (130 hores)
Formació prèvia a l’inici del contracte per adquirir coneixements bàsics de l’ocupació, així com per treballar competències transversals relacionades amb hàbits laborals tals com puntualitat, compromís, responsabilitat, etc.
- Nocions bàsiques d’activitats de comerç.
- KPI’s de vendes.
- Higiene alimentària.
- Operari/ària carretons elevadors.
- Habilitats comunicatives.
- Treball en equip.
- Preparació de les entrevistes amb les empreses contractants.
- Entrevistes amb les empreses contractactants (Speed Dating)
2. FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA (35% de la jornada - 627 hores)
Amb aquest programa podràs obtenir Certificats Professionals (CP) i especialitats formatives:
- CP Activitats auxiliars de comerç (complet)
- Operacions auxiliars en el punt de venda (90 hores)
- Preparació de comandes (150 hores)
- Manipulació i moviments amb transpalets i carretons de mà (50 hores)
- Atenció bàsica al client (50 hores)
- CP Activitats de venta (parcial)
- Operacions de venda (160 hores)
- Informació i atenció al client/consumidor/usuari (120 hores)
- Especialitats formatives no conduents a CP:
- Caixa i reposició (60 hores)
- Gestió de processos logístics (30 hores)
- Venda per internet en una botiga/tenda física (12 hores)
- Instagram per al teu negoci (15 hores)
3. CONTRACTE DE FORMACIÓ EN ALTERNANÇA (65% de la jornada efectiva de treball, cotització a jornada complerta)
Aprenentatge i desenvolupament de les tasques bàsiques de l’ofici amb el suport d’un/a tutor/a.
4. ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT (al llarg de tot el programa)
Assessorament i acompanyament al llarg de tot el programa tant a l’alumnat com a les empreses per tal d’obtenir el màxim rendiment possible.
Principals sortides professionals:
- Auxiliar de dependent/a de comerç
- Reposadors/ores d'hipermercat
- Repartidors/ores de proximitat
- Preparadors/ores de comandes
- Caixer/a de comerç
Més informació:
Per telèfon: 93 758 21 31
Per correu electrònic: somformacio@ajmataro.cat
Presencialment a les nostres oficines: c/ Francisco Herrera, 70, 08301 (Mataró) de dilluns a divendres de 9 a 14 h
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.

Codi especialitat: SSCM0108
Nivell 1
Objectiu del curs:
Fer les tasques de neteja i manteniment de superfícies i mobiliari en edificis i locals, seleccionar les tècniques, els estris, productes i les màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment, si s’escau, sota la supervisió del professional competent, i complir la normativa aplicable en matèria de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a desembre 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre 2025
Total hores: 275 hores
Modalitat: presencial (amb suport de l’Aula Virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector professional de la neteja
- Amb bones condicions físiques i de salut.
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 150 hores
- Neteja, tractament i manteniment de terres, parets i sostres en edificis i locals (30 hores)
- Neteja del mobiliari interior (30 hores)
- Neteja de vidres en edificis i locals (30 hores)
- Tècniques i procediments de neteja amb utilització de maquinària (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja o netejador, en general
- Peó especialista de neteja
- Especialista de neteja
- Netejador/a de vidres
- Expert/a en neteja d'immobles
- Vidrier/a d'edificis
- Netejador/a de finestres
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)
