Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

entitats, CIUTADANIA ACTIVA I TERRITORI

Sentinelles del Bosc

Sentinelles del Bosc, és una iniciativa de ciència ciutadana impulsada per la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) dins del marc del programa Alerta Forestal.

El projecte té com a objectiu analitzar l’estat de salut dels boscos de Catalunya i detectar afectacions derivades de fenòmens com la sequera, la processionària del pi, l’eruga del boix, les ventades i les nevades. Les dades es recullen a través d’una aplicació mòbil que permet a qualsevol persona col·laborar-hi de manera senzilla, tot aportant observacions directes sobre l’entorn natural.

A Mataró, l’experiència s’ha portat a terme a través de dues sortides conjuntes amb les persones que formen part del projecte Caminades de Descoberta a Mataró, un grup d’estudiants del Servei Comunitari de l’Institut-Escola Àngela Bransuela i l’Agrupació Excursionista de Mataró. Durant les caminades, les persones participants —tant joves com persones adultes del barri— han registrat observacions i han contribuït al seguiment de l’impacte del canvi climàtic en els espais verds del territori.
 
WhatsApp Image 2025-05-13 at 18.41.56 (1).jpeg  WhatsApp Image 2025-05-13 at 18.41.54.jpeg  WhatsApp Image 2025-05-13 at 18.41.56 (1).jpeg

Galeria d'Imatges