Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró, ciutat amiga de les persones grans.

Escoltar

Mataró, ciutat amiga de les persones grans.

Què és?
És el compromís de l'Ajuntament per construir col·lectivament una ciutat més accessible i més respectuosa envers les persones grans i, per tant, amb tota la ciutadania.

Quins objectius té?

  • Dissenyar una ciutat per a totes les edats i que faciliti més participació i una millor qualitat de vida.
  • Crear processos de participació comunitària.
  • Facilitar la introducció de canvis al municipi per millorar la qualitat de vida de les persones grans i de la ciutadania en general.
  • Millorar l’accés als espais i serveis de Mataró i als transports col·lectius.
  • Afavorir l’autonomia i generar seguretat i conciència amb els programes d’atenció sociosanitària.
  • Aprofitar el potencial de les persones grans a la vida ciutadana.
  • Generar una xarxa d’iniciatives de la gent gran.

La història

L’1 de juny de 2017, el Ple municipal va aprovar per unanimitat l’adhesió de Mataró a la Xarxa de Municipis Amigables amb les Persones Grans de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) que a l’Estat espanyol lidera l’IMSERSO.

El 7 d'agost de 2017 Mataró entra a formar part de la xarxa.

El 16 de maig de 2018 es presenta oficialment la imatge del projecte que surt escollida d'un concurs entre l'alumnat dels batxillerats artístics de la ciutat i que guanyen dos alumnes de l'Escola Pia Santa Anna.

L'11 de novembre de 2018 es presenta públicament la diagnosi fruit del treball amb els grups focals.

L’OMS indica que les ciutats han d’adaptar l’entorn i els serveis perquè les persones grans visquin amb seguretat, mantinguin un bon estat de salut i participin en la vida de la ciutat.

Per aquest motiu cal conèixer la seva experiència i les propostes de millora en 8 àmbits diferents que són els que es van treballar als grups focals:

    • Participació social i cívica.
    • Mobilitat i transport.
    • Accessibilitat i ús dels espais públics.
    • Habitatge.
    • Serveis socials i de salut.
    • Relacions de suport i ajuda mútua.
    • Respecte, desigualtats i condicions d’inclusió.
    • Comunicació i informació.
 

Arxius adjunts