Mataró, Ciutat 30
Mataró s’ha convertit en Ciutat 30, i per tant la velocitat de circulació està limitada a 30 km/hora en la major part de les vies del municipi. Aquesta mesura té com a objectius:
- aconseguir una ciutat més segura, reduint els accidents de trànsit,
- disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica.
La darrera modificació del Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit limita la velocitat a 30 km/h en totes les vies urbanes amb un únic carril per sentit de circulació i a 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de vorera i calçada. Però Mataró va més enllà d’aquesta normativa general i també limita a 30 km/h la circulació en una vintena de vies que ara tenen més d’un carril de circulació en cada sentit de la marxa però necessiten ‘pacificar’ el trànsit per diferents motius: perquè tindran un carril bici, perquè es troben en polígons industrials on es vol millorar la seguretat, perquè tenen revolts perillosos o perquè hi ha escoles o equipaments propers amb molta afluència de vianants.
Només es manté la velocitat màxima de 50 km/h a les següents vies:
- Via d’Europa
- Avinguda de Lluís Companys
- Ronda de la Creu de Pedra
- Avinguda del Maresme
- Carretera de Valldeix
- Carretera de Mata, entre la plaça d’Alfred Opisso i l’autopista C-32
- Carretera d’Argentona
A la resta de vies del municipi la velocitat estarà limitada a 30 km/h a excepció d’aquells carrers que tinguin una senyalització a 10 km/h o 20 km/h.
El Pacte per la Mobilitat –rubricat per tots els grups municipals–, el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, i també l’estratègia Mataró pel Clima avalen la implantació de Mataró com a ciutat 30.