Certificat professional d'Activitats de gestió administrativa
Codi especialitat: ADGD0308
Nivell 2
Objectiu del curs:
Realitzar les operacions de la gestió administrativa de compravenda de productes i serveis, tresoreria i personal, així com la introducció de registres comptables predefinits, amb l’obtenció, el processament i l’arxivament previs de la informació i documentació necessàries mitjançant els suports convencionals o informàtics adequats, seguint instruccions definides, en condicions de seguretat, respecte de la normativa vigent i segons criteris de qualitat definits per l’organització.
Dates previstes i horaris del curs: de gener a l'agost 2025
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: setembre 2025
Modalitat: presencial (possibilitat de presencial i Aula Virtual)
Total hores: 925 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Disponibilitat horària
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
- Cal tenir ordinador i connexió a Internet
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 800 hores
- OPERACIONS ADMINISTRATIVES COMERCIALS (160 hores)
- Atenció al client en el procés comercial (40 hores)
- Gestió Administrativa del procés comercial (80 hores)
- Aplicacions informàtiques de la gestió comercial (40 hores)
- GESTIÓ OPERATIVA DE TRESORERIA (90 hores)
- GESTIÓ AUXILIAR DE PERSONAL (90 hores)
- REGISTRES COMPTABLES (120 hores)
- Pla General de Comptabilitat (90 hores)
- Aplicacions informàtiques de comptabilitat (30 hores)
- GESTIÓ D’ARXIUS (60 hores)
- ENREGISTRAMENT DE DADES (90 hores)
- OFIMÀTICA (190 hores)
- Sistema operatiu, cerca de la informació: Internet/Intranet i correu electrònic (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de tractament de textos (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de fulls de càlcul (50 hores)
- Aplicacions informàtiques de bases de dades relacionals (50 hores)
- Aplicacions informàtiques per presentacions: gràfics d’informació (30 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 45 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Itinerari per la igualtat de gènere, drets i obligacions laborals i transició ecològica (15 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Empleats/ades administratius/ives de comptabilitat, en general
- Auxiliar administratiu/iva de cobraments i pagaments
- Auxiliar administratiu/iva de comptabilitat
- Auxiliar administratiu/iva de facturació
- Empleats/ades administratius/ives comercials, en general
- Auxiliar administratiu/iva comercial
- Empleats/ades administratius/ives de serveis de personal
- Auxiliar administratiu/iva del departament de recursos humans
- Auxiliar de suport administratiu de compra i venda
- Empleats/ades administratius/ives, en general
- Empleats/ades administratius amb tasques d'atenció al públic
- Auxiliar administratiu/iva de les diferents administracions públiques
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)